Producten
Categorieën
  Mandje 0

Etiqueta del neumático

Hoe het label te lezen

BRANDSTOFVERBRUIK

De rolweerstand is de kracht die werkt in de richting tegengesteld aan de rijrichting, tijdens het rollen van de band.
Niet iedereen weet dat 20% van het brandstofverbruik van personenauto's, en tot 35% van zware bedrijfsvoertuigen, te wijten is aan de rolweerstand van banden; wat belangrijk is om lage waarden van rolweerstand te verkrijgen.
Hoe het werkt: door de belasting van het voertuig op het wegdek, vervormt de band in het contactgebied en verdrijft de energie in de vorm van warmte. Hoe groter de vervorming, hoe groter de weerstand tegen rollen en bijgevolg hoe groter het brandstofverbruik en dus de grotere CO2-uitstoot.

Op het etiket van de EU-verordening inzake banden is de rolweerstand verdeeld in klassen, op een schaal van A (lage weerstand) tot G (hoge weerstand).
Over het algemeen houdt het verschil tussen beide in dat het brandstofverbruik met ongeveer 4,5% in auto's en met 8% voor vrachtwagenwagens wordt verhoogd of verlaagd.


ASSOCIATE OF SECURITY MET ADHERENTIE OP NATTE OPPERVLAKTE

De grip in de regen is ongetwijfeld een van de meesten; De belangrijke kenmerken van de veiligheid van een band. Wanneer u in de regen rijdt, hoe groter de grip op nat wegdek, hoe korter de remafstand.
Andere belangrijke parameters zijn relevant voor de veiligheid, maar natte grip werd gekozen, omdat de situatie representatiever is, voor de vergelijking tussen de verschillende banden.
Voor personenauto's resulteert het verschil tussen de ene klasse en de andere op een natte baan in een afname of toename van de remafstand van een snelheid van 80 km / h, ongeveer 3-6 meter (*).

(*) de klassen met betrekking tot deze parameter zijn al alleen gedefinieerd voor banden van klasse C1 (auto), terwijl ze nog steeds worden besproken voor de banden van klasse C2 (lichte bedrijfsvoertuigen) en C3 (zware voertuigen).


EXTERN GELUIDSNIVEAU

Verkeersgeluid, dat steeds meer een belangrijk milieuprobleem wordt, wordt bepaald door verschillende factoren.
de verkeersintensiteit
Type voertuig
De rijstijl
De rollende interactie

De op het etiket aangegeven waarde is niet het binnengeluid in het voertuig dat door de bestuurder wordt waargenomen tijdens het rijden, maar het externe geluid van de band draagt bij aan de geluidshinder.

Deze waarde wordt uitgedrukt in decibel (dB) en is verdeeld in drie categorieën:

1 zwarte geluidsgolf
3 dB lager dan de strengste toekomstige Europese limiet.

2 zwarte geluidsgolven
voldoet al aan de toekomstige Europese limiet.

3 zwarte geluidsgolven
in overeenstemming met de huidige Europese limiet.

Meer talrijk zijn de zwarte balken van het label, het is de meest lawaaierige band.